ZASADY UDANEGO ZWIĄZKU

ZASADY UDANEGO ZWIĄZKU

ZASADY UDANEGO ZWIĄZKU

Kiedy spotykamy drugą osobę, taką która nam pasuje, na początku spotykamy się, poznajemy, mamy przysłowiowe motyle w brzuchu, a kolana się uginają… mamy nadzieję, że to ta druga połówka jabłka i że tak będzie zawsze i na zawsze. Tylko dlaczego wszystkie bajki o księżniczkach kończą się ,, i żyli długo i szczęśliwie” i nikt nie kontynuuje tej bajki, bo wtedy przychodzi codzienność gdzie większość par polega ponieważ ciężko przejść z wiecznie trwającej bajki do zwykłych codziennych rzeczy z których składa się nasze życie. W codzienność wkrada się rutyna i …. nie dajmy się jej! Wieloletnie pary mają jednak pewne zasady dzięki którym mogą się dogadać, bo nie czarujmy się nie ma związków idealnych! Najważniejsze to dotrzeć się i cieszyć się wspólnym życiem.

 

PO PIERWSZE PRZYJAŹŃ.

Osoby, które przyjaźnią się, wcześniej mają większe szanse na udany związek, miłość i euforia to bardzo dużo,ale przyjaciel w osobie życiowego partnera to wejście na wyższy poziom wspólnych relacji, przyjaźniąc się ze swoim mężem czy chłopakiem jesteś w stanie lepiej go zrozumieć, bo dopuszcza cię bardziej do swojego intymnego świata. Pomaga to bardzo przy ustalaniu wspólnych zasad życia.

PO DRUGIE LOJALNOŚĆ/SZACUNEK

Od teraz jesteście jedną drużyną, tworzycie własne fundamenty swojego życia, często musicie iść na kompromis, szczególnie jeżeli wasze rodziny różnią się między sobą, co często generuje problemy wśród młodych. On staje w twojej obronie przed teściową i ty tak samo za nim gdy do akcji przystępuje twój tatuś. I to wy wspólnie ustalacie swoje zasady, a nie wszyscy dookoła organizują wasze życie.

ZAUFANIE

Nie ufasz swojemu facetowi? Żuć go! Serio…jeżeli nie ufasz najbliższej osobie, z którą jesteś to szkoda waszego wspólnego czasu, zazdrość jest zawsze, ale chorobliwa, bywa niszcząca.

DO FACETA TRZEBA MÓWIĆ PROSTO

I to nie o to chodzi, że są mądrzy inaczej, oni myślą zadaniowo.Proste komunikaty poza tym ułatwiają życie. Nie licz na to, że on telepatycznie wymyśli o co ci chodzi i co od niego oczekujesz jeżeli mu o tym nie powiesz! Chcesz żeby umył podłogę lub zajął się dzieckiem to wystarczy powiedzieć i to najlepiej miło bez warczenia ,, Kochanie umyj dziś podłogę, proszę ” z dużym uśmiechem na ustach, uwierz mi to zawsze działa, przecież twój facet cię kocha i z pewnością zrobi to szybciej jeżeli powiesz to miło i docenisz jego pracę (nawet jeżeli skrycie stwierdzisz, że ty zrobiłabyś to lepiej i szybciej i w ogóle…)

man-couple-people-woman

DOCENIAJ I WSPIERAJ

Patrz punkt trzeci, jeżeli mężczyzna zrobi coś o co go poprosiłaś lub cokolwiek coś bezinteresownego dla ciebie, powiesi pranie, przyniesie herbatę jak jesteś chora, doceń go, nawet jak czasem są one nieudolne to pochwal jego starania. Każdy w czymś jest dobry i twój facet też, najważniejsze to widzieć małe czyny w codziennych sytuacjach i chwalić, ty też lubisz być chwalona np. gdy zrobisz dobry obiad więc podaj dalej dobrą energię!

I wspieraj swojego mężczyznę, szczególnie gdy nie idzie po jego myśli, wspieraj w sprawach które są dla niego ważne. Niech po prostu wie, że w każdej sytuacji może na ciebie liczyć, niezależnie od sytuacji.

PASJE

Szanuj pasje swojego mężczyzny, możecie mieć wspólne lub każdy inną, w związku ważna jest wolność w tej dziedzinie. Ty lubisz jeździć na nartach, a on majsterkować? Nie zmuszaj go do swojej i nie mów, że jego jest mniej ambitna, ważna itp. Każdy musi mieć chwilę wyciszenia, a pasja w tym pomaga. Nie krytykuj jego zainteresowań, spełniaj się w swoich własnych. Dzięki zupełnie innym zainteresowaniom stajemy się bardziej interesujący dla drugiej osoby, rozwijamy się, a każdy jest dobry w czymś innym lub może być dopełnieniem drugiej osoby.

DBAJ O SIEBIE I SIĘ ROZWIJAJ

Ponoć małżeństwo zmienia kobietę często na … gorsze. Często kobiety przestają dbać o siebie, malować się i mężczyzna który do tej pory widział cię tylko w pełnym makijażu i sukience, a po ślubie widzi cię tylko w dresie i brudnej koszulce – to coś jest nie tak. Kwestia ta dotyczy również mężczyzn. Staraj się być nadal ciekawa dla swojego mężczyzny, nie bądź kobietą bluszczem, nie zamykaj się tylko w domu i pracach domowych, wychodź do ludzi, utrzymaj stare kontakty, zarówno z kolegami jak i z koleżankami, rozwijaj się: masz ochotę na kurs językowy lub kurs tańca? To idź i baw się dobrze! I nie zmieniaj się w Hitlera w spódnicy to, że jesteście razem nie oznacza, że musisz pilnować swojego faceta w każdej sytuacji, on też ma prawo spotkać się z kolegami i koleżankami w swoim gronie, tu każdy związek musi ustalić swoje zasady indywidualnie. Ty możesz nie lubić jego przyjaciół, a on twoich koleżanek, wystarczy, że każdy raz np. w tygodniu spotka się z grupą swoich znajomych.

people-mother-family-father

SŁUCHAJCIE SIĘ NAWZAJEM

Jeżeli on coś mówi staraj się go słuchać, niech nie wleci i wyleci, bo akurat myślisz o czymś innym, oderwij się na chwilę od swoich spraw i posłuchaj go. Ty lub on cię o coś prosi?  Staraj się pamiętać, o tym co on do ciebie mówi. Po każdym ,,Co?” z twojej strony lub jego to po prostu nam się nie chce i wolimy zrobić jakąś czynność sami. Czujemy się też mało ważni i docenieni oraz samotni w nawale obowiązków, a stąd od kłótni niedaleko.

EFEKT ZASKOCZENIA

Nie daj się rutynie! Idźcie na randkę raz w miesiącu, celebrujcie wasze rocznice. Zrób z zaskoczenia dobrą kolację, kup bilety do kina lub na koncert. Może zmysłowa koszulka gdy jesteście sami? W tej dziedzinie wszystkie chwyty dozwolone zależne od waszych temperamentów.

Pamiętajcie najważniejszy jest kompromis, aby coś zbudować, jesteście partnerami to nie konkurs kto tu rządzi, ważny jest dystans do wielu spraw. Jeżeli tylko jedna strona się stara, a druga tylko korzysta nic z tego nie będzie. Każda ze stron w związku musi myśleć o partnerze jak i mieć zdrowy egoizm. Nikt nie lubi męczenników i masochistów. No i każdy musi dać coś od siebie, a nie tylko wymagać. I to tyle złotych rad:) powodzenia!

people-festival-party-dancing

 

 

  • Nic dodać nic ująć. Wydaje mi się że w udanym związku te zasady przychodzą naturalnie 🙂

  • W zasadzie to zgadzam się z wszystkim tym co wymieniłaś. Ale nie zawsze jesteśmy w stanie to wprowadzić w życie codzienne. Ja ekspertem od związków nie jestem i chyba nigdy nie będę, ale raczej gdybym postępowała według ustalonych przez siebie wyznaczników nie czułabym się jak w związku tylko bardziej jak w zadaniu, które mam na liście do wykonania 🙂

    • Myślę, że nikt nie jest ekspertem w tej dziedzinie ponieważ każdy związek jest inny, są to ogólne zasady, a może bardziej pasowałoby określenie drogowskazy, którymi można się kierować w pewnych sytuacjach, pozdrawiam 🙂

  • Emka bez serca

    Podjęłaś się ciekawego tematu. Ogólny zarys mi się podoba, ale z racji braku interpunkcji i powtórzeń, a także drobnych problemów ortograficznych miałam problem ze zrozumieniem niektórych fragmentów. Będę tu chętnie zaglądała, ale proszę pamiętać, że prowadzenia bloga zobowiązuję do zachowania kultury słowa i poprawności stylistycznej. Pozdrawiam ciepło w ten chłodny dzień.

    Emka

    • Dziękuję za cenne uwagi i zapraszam