JAKI SPRZĘT WYBRAĆ NA KEMPING ?

Sezon wakacyjny rozpoczęty, tym razem postawiliśmy na wakacje pod namiotem z braku czasu na typowe, zorganizowane wczasy.

Pierwszą próbę spania pod namiotem wypróbowaliśmy dopiero zeszłego lata – na pożyczonym sprzęcie od znajomych, byliśmy również pełni obaw w szczególności jak dzieci, choć dość duże, przyjmą taką formę podróżowania możecie o tym przeczytać tu.

Wstyd przyznać, ale i dla nas był to również pierwszy raz ponieważ nasi rodzice – moi i mojego męża nigdy nie zabierali nas na wakacje tego typu.

Jeżeli obawiacie się spróbowania takiej formy wypoczynku nie wahajcie się, to naprawdę super sprawa w szczególności dla dzieci, nawet tych małych.

W tym roku zainwestowaliśmy w swój własny sprzęt, który ma posłużyć również naszym dzieciom gdy będą chciały nocować pod namiotem u dziadków lub później gdy będą chciały jechać gdzieś na weekend z przyjaciółmi.

Dlatego podczas zakupów patrzyliśmy przede wszystkim na jakość, od razu zaznaczę że nie jest to promocja tej marki 🙂

JAKI SPRZĘT WYBRAĆ NA KEMPING?

NAMIOT RZECZ NAJWAŻNIEJSZA

Wybraliśmy namiot z Decathlonu  z dwoma sypialniami i przedsionkiem oraz z tropikiem, jest idealny dla rodziny z dwójką dzieci.

big_0bb54cd625524a808746084201821515A tak wygląda namiot w realu:

oraz stolik również z tej marki:

big_74676e8caf4d4e4fb834077dec7a55c1Do przygotowania posiłków zakupiliśmy maszynkę gazową wraz z 4 kartuszami dodatkowymi i nakładką grillową:

images

Jeżeli chodzi o śpiwory te z Decathlonu nie spełniły naszych oczekiwań, ich jakość w stosunku do ceny była nieadekwatna, zdecydowaliśmy się na dwa śpiwory typu mumia marki Abarqus, możecie je znaleźć na tej aukcji.

Przyda się również koc termiczny zamiast materacy i mat piankowych.

Spanie pod namiotem to super sprawa, jakie są moje spostrzeżenia z ostatniego razu nad morzem?

MINUSY SPANIA POD NAMIOTEM

• przygotowanie posiłków – gdy chce się odpocząć od przysłowiowego stania przy kuchni to gotowanie wszystkich posiłków może być problematyczne, dlatego my postawiliśmy na śniadania i kolacje. Jeżeli chodzi o obiad to posiłkowaliśmy się kiełbaską z grilla lub mięsem grillowanym, do tego zakupiliśmy nakładkę grillową, a nasz elektryczny zawsze jeździ razem z nami.
  • głośne towarzystwo – pod koniec tygodnia przybyły osoby, które nie patrzyły na ciszę nocną.
  • do tej formy biwakowania trzeba przywyknąć – w pierwszą noc ciężko mi było zasnąć i słyszałam każdy szmer.
  • dostęp do prądu i wody – choć większość pól namiotowych jest bardzo dobrze przystosowana sanitarne trzeba być przygotowanym na pewne niedogodności.
  • lokalizacja – jeżeli pole namiotowe w turystycznej miejscowości jest zbyt blisko drogi może być to uciążliwe.
  • nigdy nie wiadomo z kim mamy do czynienia na polu namiotowym więc cenniejsze rzeczy trzeba mieć schowane.

KILKA PORAD DLA BIWAKUJĄCYCH

• biwakować możecie na polach namiotowych, spis polskich pół namiotowych znajdziecie tu(klik…) i tu (klik…)
  • przed wyjazdem na pole namiotowe warto rozłożyć wcześniej namiot i sprawdzić jego stan techniczny.
  • Namiotu nie powinno się rozkładać bezpośrednio pod drzewami.
  • jeżeli decydujecie się rozbić ,,na  dziko” warto wiedzieć, że nie można tego robić w parkach narodowych, krajobrazowych i na klifach plaż, większość ziemi należy do gminy lub do prywatnych właścicieli, można udać się do nich z zapytaniem o możliwość udostępnienie miejsca na biwak za niewielką opłatą.
  • Podzielcie się waszymi spostrzeżeniami i ciekawymi miejscami gdzie można wybrać się pod namiot

Zapisz

• Uwielbiam namiotowe wakacje!
    Z praktycznych rzeczy dorzuciłabym jeszcze krzesła biwakowe z oparciem, które po złożeniu zajmują tyle miejsca co parasol, a są niesamowicie wygodne (też z Decathlonu). No i my używamy do gotowania palnika camping gas – kompaktowy i jeden nabój wystarcza na długo. Do gotowania wody warto zabrać ze sobą czajnik elektryczny/grzałkę, którą zawsze można podłączyć w kuchni albo toalecie na gorzej przygotowanych kempingach.

Generalnie wakacje pod namiotem w Polsce to jedna wielka niespodzianka, która często kończy się niewypałem. Kempingów jest mało, słabo oznaczone, pogoda średnia i wieczorami wszyscy grillują kopcąc na potęgę.

O wiele lepsze kempingi są na południu Europy, przede wszystkim we Włoszech, we Francji i na Chorwacji. Pogoda pewna, super wyposażenie, czysto i nowocześnie. Do tego dochodzą dodatkowe atrakcje – animacje, baseny i wieczorne kino letnie pod gołym niebem.

• Na wyjeździe pod namiotem byłam raz… Nie było źle ale jednak jak już wolę ciut większe wygody ;-). No i wtedy jeszcze Córci nie było na świecie. Teraz razem z nią czasem w wakacje na podwórku rozbijamy namiot i jakąś noc w nim spędzamy

• Zawsze warto spróbować, nigdy nie spałam pod namiotem jako dziecko, a teraz mam pełen osprzęt, każdy powinien dobierać formę wypoczynku do swoich standardów, ale warto również wypróbować ,,coś nowego”

• Kurcze jakoś namiot nigdy do mnie nie przemawiał. Wygodnicka jestem. Tym bardziej podziwiam, że wybraliście się z dwójką dzieci 😉 Zdarzyło mi się jednak spędzić 4 dni na łodzi na Mazurach i to była rewelacyjna przygoda. Warunki można powiedzieć podobne, więc kto wie, może zdecydujemy się na namiot 🙂

• Uwierz mi że ja jak po raz pierwszy jechałam z dziećmi byłam pełna obaw, teraz wiem, że nie przemyślałam dobrze jedzenia, ale dzieci były zachwycone i padały jak muchy plujki po całym dniu, do tego poznały inne dzieci na polu namiotowym więc i my mieliśmy trochę oddechu,wszystko zależy gdzie się trafi i u kogo pole namiotowe jest, my wybraliśmy bardziej kameralne i z dala od głównej ulicy, polecam spróbować.

• Jestem zdecydowanie za wygodna na namiot 😉

• Mi się też tak kiedyś wydawało, ale pierwszy wyjazd zweryfikował moje podejście, więc mimo wszystko polecam spróbować.

• Spróbowałam i utwierdziłam się w tym, że preferuję inną formę wypoczynku 😉

• Super! właśnie z chłopakiem planujemy wyjazd pod namioty, do Giżycka, serio super wpis, dziękuję!

• Kiedyś byłam na takim dwudniowym biwaku ze znajomymi i było ekstra 😀 Oczywiście niedogodności są, ale ludzi przybliża fakt siedzenia razem w nocy przy ognisku czy granie w szachy w namiocie jak lał deszcz o 4 nad ranem 😀